کد خبر : 12229
تاریخ انتشار : 17 آگوست 2014 - 18:39
نسخه چاپی نسخه چاپی
تعداد بازدید 470 بازدید

کورانی فر خبر داد: 13 ملک دولتی لرستان از طریق مزایده واگذار می شود

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری لرستان از واگذاری 13 ملک دولتی استان از طریق مزایده خبر داد. به گزارش خبرنگار مهر، علی کورانی فر ظهر شنبه در جلسه شورای برنامه ریزی استان لرستان با اشاره به پیگیری برای استفاده از ظرفیت بند “ن” قانون بودجه سال 93 اظهار داشت: در این راستا 13 […]


معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری لرستان از واگذاری 13 ملک دولتی استان از طریق مزایده خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، علی کورانی فر ظهر شنبه در جلسه شورای برنامه ریزی استان لرستان با اشاره به پیگیری برای استفاده از ظرفیت بند “ن” قانون بودجه سال 93 اظهار داشت: در این راستا 13 ملک دولتی استان لرستان به بخش خصوصی واگذار می شود.

وی بیان داشت: بر اساس بند “ن” قانون بودجه به وزارتخانه‌ها و مؤسسات دولتی ملی و استانی اجازه داده می‌شود در صورت عدم نیاز یا نیاز به تغییر محل و یا ضرورت تبدیل به احسن شدن، درخواست تغییر کاربری اموال غیرمنقول خود را با هماهنگی وزارت امور اقتصادی و دارایی و واحدهای تابعه استانی حسب مورد به دبیرخانه کمیسیون موضوع ماده پنج قانون تأسیس شورای عالی شهرسازی و معماری ایران در هر یک از استان‌ها ارسال کنند.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری لرستان با بیان اینکه این بند قانون بودجه شامل 90 درصد دستگاههای اجرایی استان می شود ادامه داد: در این راستا کارگروهی در این زمینه در استان با حضور 11 مدیر استانی راه اندازی شده است.

کورانی فر این اعضا را شامل مدیر کل بودجه استانداری لرستان، دفتر فنی، امور شهری استانداری لرستان، مشاور استاندار در حوزه بودجه، اداره کل راه و شهرسازی، اداره کل اقتصاد و دارایی، اداره کل آموزش و پرورش، اداره کل ثبت اسناد و املاک، ورزش و جوانان و … عنوان کرد.

وی با تاکید بر ضرورت پیگیری جدی همه دستگاههای اجرایی استان در رابطه با اجرای این بند از قانون بودجه عنوان کرد: متاسفانه عزم جدی در این زمینه از سوی مدیران دستگاههای اجرایی استان تا کنون به وجود نیامده که ضرورت دارد هر چه سریع تر مدیران در این زمینه اقدامات لازم را انجام دهند.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری لرستان با بیان اینکه در این راستا تا کنون 13 ملک از سوی دستگاههای اجرایی استان برای واگذاری به بخش خصوصی اعلام شده است گفت: در این راستا برای واگذاری این املاک مزایده عمومی از سوی دستگاههای اجرایی استان برگزار و سپس پول این املاک به خزانه دولت واریز می شود.

وی ادامه داد: مطابق فانون خزانه‌داری کل کشور نیز مکلف است حداکثر یک هفته پس از مبادله موافقتنامه با معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور 100درصد وجوه واریز شده را در اختیار دستگاه ذی‌ربط قرار دهد تا صرف جایگزینی ملک فروخته شده یا تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام مصوب یا سایر موارد ضروری در همان شهرستان شود.

کورانی فر همچنین بر ضرورت استفاد از ظرفیت بند”س” قانون بودجه 93 نیز تاکید کرد و گفت: مطابق این بند به دستگاههای اجرایی اجازه داده شده که طرحهای تملک دارایی‌های سرمایه‌ای خود درحوزه‌های فرهنگی، آموزشی، درمانی، ورزشی و خدماتی و سایر موارد مشابه که کمتراز 50 درصد پیشرفت داشته‌اند را به بخشهای خصوصی یا تعاونی به صورت فروش یا اجاره بلندمدت حداقل ده ساله از طریق مزایده عمومی واگذار کنند تا با حفظ کاربری موجود نسبت به تکمیل و بهره‌برداری از آنها اقدام کنند.

دیدگاه ها

رضامحمدی (نسیم دلفان) در گفته :

» دلفان در مسیر حق کشی/چرا دلفان حتی نمی تواند داشته های خود را نیز نگه دارد؟
http://nasimedelfan.ir/?p=19805

[پاسخ]

بیان دیدگاه !

نام :