کد خبر : 32366
تاریخ انتشار : 11 جولای 2017 - 21:01
نسخه چاپی نسخه چاپی
تعداد بازدید 266 بازدید

۴۷ درصد مدارس لرستان مقاوم نیستند

  استاندار لرستان گفت: ۴۷ درصد مدارس مقاوم نیستند. به نقل از ایسنا منطقه لرستان، هوشنگ بازوند در جلسه شورای آموزش و پرورش اظهار کرد: سرانه آموزشی در آموزش و پرورش لرستان نسبت به میانگبن کشور کمتر است. وی اضافه کرد: امسال با تصمیمی که گرفتیم وضعیت خوبی در بحث آموزشی در استان خواهیم داشت. بازوند […]

 

استاندار لرستان گفت: ۴۷ درصد مدارس مقاوم نیستند.

به نقل از ایسنا منطقه لرستان، هوشنگ بازوند در جلسه شورای آموزش و پرورش اظهار کرد: سرانه آموزشی در آموزش و پرورش لرستان نسبت به میانگبن کشور کمتر است.

وی اضافه کرد: امسال با تصمیمی که گرفتیم وضعیت خوبی در بحث آموزشی در استان خواهیم داشت.

بازوند اضافه کرد: ۴۲۰۰مدرسه در استان وجود دارد که ۴۷درصد آنها مقاوم نیستند و استحکام لازم را در برابر بلایای طبیعی ندارند.

این مسئول عنوان کرد: گر بخواهیم نگرانی دانش‌آموزان و والدین را برطرف کنیم باید ۴۷ درصد مقاوم‌سازی شوند.

بازوند اضافه کرد: مدارس استان نیازمند تقویت تجهیزات هستند چراکه این امکانات ابزاری برای رشد و تعالی دانش‌آموزان هستند.

وی بیان کرد: در لرستان مدارس شبه‌کپری ۴۳مورد و ۴۶مدرسه خشت و گلی داریم که مقاوم نیستند؛ امسال این مدارس با وجود تعداد اندک دانش‌آموز در برخی از آنها بهسازی می‌شوند.

مدیر ارشد لرستان گفت: ملاقات و رایزنی‌هایی برای بازسازی مدارس کپری داشتیم که امسال اجرایی می‌شوند و قرارگاه خاتم نیز در این زمینه با ما همکاری خواهند کرد.

وی تاکید کرد: اگر تن‌خواه ملی برای پروژه‌ها داده می‌شود استان لرستان مدنظر قرار گیرد.

بازوند افزود: نمازخانه‌های مدارس استان مناسب نیست که توقع داریم وزرات این موضوع و سالن‌های ورزشی را مدنظر قرار دهد.

وی با بیان اینکه سرانه ورزشی در استان پایین است و یکی از دلایل آن صنعتی نبودن لرستان و خلأ بخش خصوصی است، گفت: امسال حدود ۳۱ میلیارد تومان اعتبار به آموزش و پرورش لرستان می‌دهیم و وزرات نیز ۵۱ میلیارد تومان به استان اختصاص دهد.

استاندار لرستان اظهار کرد: یک سری از مدارس استان بنای تاریخی هستند که نمونه آن دبیرستان امام است که نیاز به مرمت دارد چراکه یک سرمایه برای بروجرد است و لازم است تعیین تکلیف شده و متولی آنها مشخص شود.

بیان دیدگاه !

نام :